dijous, 24 de maig del 2012

COORDINACIÓ AMB EAP

Dilluns la meva tutora i la psicopedagoga de l’EAP (aquesta porta la meva escola i una escola de secundària concertada) es van reunir per parlar de diferents casos.
Han parlat també dels casos amb dificultats éspecífiques d’aprenentatge que estaven pendent de dictamen i que amb la nova normativa que ha de sortir, ja no el tindran.
En aquesta reunió van parlar d’un alumne de 6è de primària que ha de passar a secundària, amb molts problemes de caire emocional i que ja fa dos anys que li està repercutint en els aprenentatges. La família (els pares estan separats) es plantejaven una repetició, però a l’escola ho desaconsellem, ja que en el curs que puja, l’infant té un amic amb “trastorn de conducta” i si estan junts en el mateix curs des de l’escola creiem que no aprofitarà l’oportunitat que representa fer una repetició.
També van parlar d’aquest alumne amb “trastorn de conducta” (en realitat, des de P4 que no li han actualitzat el diagnòstic), ja que té beca per fer tractament en el meu centre de pràctiques i no hi va, per tant ja ens han informat que aquesta beca s’ha de retornar al Departament d’Ensenyament (l’ha cobrava l’escola). La psicopedagoga ha parlat amb anterioritat amb CSMIJ, ja que aquest alumne fa dos anys que va deixar d’anar-hi per qüestions familiars i ara fins i tot des de Serveis Socials se’ls ha pressionat per tornar-hi, ja que el curs vinent farà 6è i cara a Secundària necessiten un diagnòstic definitiu per orientar la família sobre a quina escola li convé més anar i quins recursos necessitarà (actualment té vetlladora 20 hores a la setmana).
El tercer cas sobre el que van parlar ha estat un nen de 4t de primària diagnosticat per la meva tutora amb TDAH i que actualment està medicat. Aquest infant, té un PI (Pla individualitzat), i tot i les seves necessitats educatives no tindrà dictamen. A la reunió han acordat que tant a  l’escola com al gabinet psicopedagògic s’ha de seguir amb la tasca que actualment s’està fent.
La meva tutora porta altres casos de la meva escola, però que no estan “controlats” per l’EAP així que la reunió ha finalitzat aquí.
Aquestes reunions de coordinació són molt útils, però una reunió a l’any és del tot insuficient. Amb les noves tecnologies avui dia, la comunicació hauria de ser més fàcil i àgil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada