dijous, 17 de maig del 2012

COORDINACIÓ AMB EAP

Dilluns la meva tutora va tenir una reunió de coordinació amb la psicopegoga de l’EAP que porta els dos centres dels infants sobre els que estic fent la meva intervenció i tot seguit us faig el traspàs que la meva tutora m’ha fet, ja que jo no vaig assistir-hi.
La psicopedagoga de l’EAP a final de curs ha de presentar l’avaluació del Pla de treball que ha realitzat i s’ha posat en contacte amb la meva tutora per fer el seguiment dels alumnes de les diferents escoles que porta ella al gabinet psicopedagògic i fer la valoració de la situació de cadascun d’ells.
En el cas de la M.M. fa un mes que van acabar de fer-li el PI (Pla individualitzat i la família ja el va acceptar i signar), però l’infant està pendent de si canvia d’escola dins el municipi. Si es produeix aquest canvi, en canviar d’escola s’hauria d’emetre un nou “dictamen” i com han restringit els indicadors per a l’elaboració de dictàmens,  a la nova escola la M.M. no en tindrà. Si que mantindrà el PI.
Pel que fa a l’A.X, també han confirmat que no tindrà dictamen per necessitats educatives específiques, però li hauran de fer, a principi de curs, el seu PI (Pla individualitzat). En parlar d’aquest cas, va sortir el tema de la família, sobre el seu descontent amb la tutora de l’infant, ja que no atén a les peticions de la meva tutora per coordinar-se ni a les de la família. La família té la sensació que el nen ha passat el curs sense fer “res”.
La psicopedagoga de l’EAP va informar i explicar els canvis que es produiran el proper curs pel que fa als dictàmens. Els trastorns d’aprenentatge deixen de ser susceptible de emetre un dictamen.
Un altre tema que van tractar, molt important per a les famílies, va ser el de les “beques” per necessitats educatives específiques. Aquest any sembla ser que canvien els indicadors i aquests infants es veuran afectats.
Aquesta ha estat la primera reunió i conversa que han mantingut per parlar dels casos dels infants i adolescents que atén el gabinet psicopedagògic.
La sensació que tenim tant a les escoles com la meva tutora, és que en aquests moments aquest servei públic va molt saturat i la activació de casos es produeix de manera poc àgil. Això fa que l’existència del centre psicopedagògic on faig les pràctiques, sigui encara més necessari per respondre a les necessitats de la població en aquest municipi on no hi ha cap altre servei d’aquests tipus.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada