dimecres, 16 de maig del 2012

AVALUACIÓ: Test de Percepció de Diferències (CARAS)

El test de Percepció de Diferències (CARAS), de Thurstone i Yela (1988), avalua l’aptitud per percebre de forma ràpida i correcta, semblances i diferències.
En aquesta prova es presenta un full amb dibuixos esquemàtics de cares que difereixen en la boca, ulls, nas o cabell.
Aquest test acostuma a utilitzar-se per a valorar l’atenció del subjecte i unida a altres proves semblants, representa una eina molt útil en l’avaluació d’infants amb dèficit d’atenció.
L’infant ha d’observar grups de 3 cares i ratllar la que consideri que és diferent de les altres dues. En la versió tradicional es concedeixen 3 minuts de temps per a la realització de la prova. Repáraz i els seus col·laboradors (1996) van actualitzar els barems existents per aquesta prova variant el temps de realització. Aquests autors consideren que tres minuts és poc temps per discriminar als infants amb dèficit d’atenció dels infants sense aquest trastorn perquè és a partir dels tres primers minuts de realització quan es veuen diferències significatives entre ambdós grups en la majoria de les proves d’atenció contínua. En base a això, van decidir enregistrar la realització als 3, 5 i 6 minuts. La meva tutora a més introdueix una variant més: els colors. L’infant va realitzant la prova amb un color diferent cada minut perquè així es veu la seqüència que ha seguit. Realment el resultat és molt visual.


                


En el primer minut va perdre molt de temps en les dues omissions perquè no trobava la diferència i és en el darrer minut que ja mostrava cansament i va cometre més errors. Se la notava més cansada en la respiració (rebufava) i en la seva expressió corporal. El resultat va estar el següent:
 
Temps
Encerts
Errors
Omissions
Minut 3
18
0
2
Minut 5
17
0
0
Minut 6
6
2
0

1 comentari:

  1. Hola, voldria demanar-vos si aquest test existeix en la versió catalana. Moltes gràcies per l'atenció.

    ResponElimina