Veient que vaig molt retrassada he demanat a la meva tutora i a la família de la M. que em deixin treballar amb la M. el dia de la setmana que li queda lliure (té activitats extraescolars els dies que no va al centre de pràctiques). Amb l’A.X no hi ha possibilitat d’incrementar les sessions perquè té tots els dies ocupats.
Tot i que no hem acabat amb l’avaluació psicopedagògica, tenint en compte que aquesta és re-test i que els infants ja estan diagnosticats, ahir vaig començar amb la intervenció.
La meva tutora ja em va explicar en profunditat, a l’inici del pràcticum, els casos. A més a més també vaig poder parlar directament amb les famílies sobre les dificultats dels infants a l’escola i a casa per fer deures o estudiar. D’altra banda a la fase 1 i 2 del projecte he anat observant la realització de diferents tasques dels infants així que a part de les seves necessitats educatives, també he observat alguns aspectes que es podrien potenciar sobretot per motivar-los.
Per exemple, abans de començar el pràcticum ja vaig anar buscant recursos on-line perquè suposava que es motivarien ràpidament amb aquestes eines.
De seguida vaig poder comprovar amb la M.M que tenia dificultats de comprensió lectora degut a les seves dificultats en la lectura (molt lenta per la seva edat i amb força errors), així que li vaig posar un conte llegit (http://childtopia.com/index.php?newlang=cat) la seva comprensió “lectora” o millor dit auditiva va ser del 100%, així que avui he començat amb aquestes activitats combinades amb textos o fragments de “lectura fàcil”. Abans, però de començar amb les activitats hem fet 7-8 minuts de “Brain Gym”.
El Brain Gym és un nou sistema d’aprenentatge que té en compte totes les capacitats innates de l’ésser humà, és una combinació d’exercicis senzills i divertits que reforcen la capacitat intel·lectual utilitzant els dos hemisferis cerebrals (Paul E. Denninson 2006).
La intenció és que aprengui els exercicis per poder-los realitzar a casa de manera autònoma abans de posar-se a estudiar o abans de començar a fer deures o alguna tasca que impliqui concentració. La sessió d’avui li ha semblat divertida i diferent al que normalment fem al ganivet psicopedagògic.
La sessió ha estat estructurada de la següent manera:
1. Brain Gym
2. Conte llegit i comprensió auditiva
3. Activitats per a la millora de la velocitat lectora (col·lecció estimular i aprendre).
4. Joc de memòria (és molt bona en aquest joc).
La sessió d’avui a la M. li ha semblat divertida, i pel que fa a mi crec que he encertat amb el tipus d’activitat i com he estructurat la sessió. Jo crec que en aquestes sessions extres que farem a M. li anirà bé fer activitats curtes de diferent índole però sempre enfocades a intentar compensar les seves dificultats. Un altre aspecte que vull tractar és el de la consciència fonològica. Sóc conscient que està a 4t de primària, però vull fer jocs fonològics dels sons que he vist a les proves de TALEC que no identifica (w) o que confon (g i j per exemple). És una nena que aprèn molt a través del joc i tot i que a l’hora d’escriure pugui seguir tenint els errors típics produïts per la dislèxia i la seva manca d’atenció, potser és important que sí pugui discriminar el so correcte a nivell auditiu.
Comentar-vos també que acaba de sortir la guia de “Dificultades específicas de aprendizaje: Dislexia” de la Junta d’Andalusia, que és un material molt interessant tant pels mestres com per les famílies.
La informació teòrica que estàs aportant és interessant i el blog queda molt complet en quant a recursos.
ResponEliminaRespecte a la intervenció entenc, pel que expliques, que a la fase 1 i 2 del teu projecte has observat diferents tasques que realitzaven els nens en el centre . Podries fer un breu resum d'aquestes observacions i quin objectiu pretenies assolir ?
M.Àngels Megías