dissabte, 28 d’abril del 2012

COM HE ARRIBAT FINS AQUÍ

Com he comentat en l’entrada anterior i a demanda de la Mª Angels, en la fase 1 sobre conèixer i analitzar la demanda els meus objectius eren:
1. Conèixer el motiu de la demanda.
2. Sol·licitar informació acadèmica i personal als professionals implicats.
3. Obtenir el perfil inicial a partir de la recollida de informació mitjançant diferents 
     entrevistes, la informació que ja té el centre i alguns treballs realitzats  
     pels infants.
Les activitats que em vaig proposar per aconseguir els objectius eren:
1.  Entrevista inicial amb els pares per conèixer el motiu de la demanda.
2.  Consulta d’informes acadèmics aportats per la família.
3.  Demanda d’altres informes (possibles valoracions psicopedagògiques
     anteriors, CSMIJ, etc.)
4.  Consentiment de la utilització dels drets d’imatge i tractament de dades.

Les famílies han estat molt col·laboradores amb mi i m’han explicat o aclarit tot el que els he preguntat.
La meva tutora té una relació molt propera amb les famílies (l’entorn que ha creat amb elles és molt “familiar”) i ha estat ella qui des del principi m’ha fet partícip de totes les converses ja que a part de les entrevistes oficials, cada dia parlem una estona amb les famílies tant a l’arribada per veure com ha anat la setmana com en acabar per explicar que hem fet i com ha anat.
La meva tutora també em va proporcionar els primers dies, tota la informació que tinc. Em va facilitar l’expedient dels infants amb informes mèdics, informes psicopedagògics i informes escolars  i posteriorment  ho vam anar comentant.
Amb tota la informació a l’abast, va ser en la fase 2 que vam prendre els primers acords. Jo vaig fer la proposta del que jo creia que havia de fer després de veure el que treballava ella i ella em va donar suport. Els objectius eren:
1.  Revisar i valorar amb la tutora el treball realitzat fins aleshores (La tutora guarda
      totes les fitxes que els infants fan al centre i va fent anotacions de les seves 
      observacions i tot això ho va guardant en l’expedient dels infants)
 2.  Prendre els primers acords sobre les actuacions a seguir en els diferents àmbits
      d’actuació.
Les activitats vinculades als objectius eren:
1.  Revisar l’expedient de l’infant i veure què s’ha fet fins aleshores.
2.  Entrevista amb l’alumne

Els primers dies, la meva tutora em va deixar sola amb els infants perquè jo pogués crear el meu propi vincle amb els infants. Com la meva tutora i la família ja m’havien explicat moltes coses sobre els nens, els seus gustos, les seves motivacions i les seves dificultats, jo ja portava materials que em servissin tant per apropar-me a ells com per observar les seves actituds, inquietuds, comportament i també les seves dificultats per planificar les següents actuacions i intervenció.
Va ser fent activitats amb els infants que vaig poder constatar les dificultats en la lectoescriptura, però també la diferència entre els dos casos.




     Escrit M.                                                                           Escrit A.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada