La proposta de treball que faig és en l’àmbit d’intervenció de l’ Educació Escolar 0-18 anys en el context d’educació formal, emmarcada dins la pràctica privada de la professió.
Un dels objectius o tasca a realitzar serà l’avaluació psicopedagògica. Aquesta avaluació psicopedagògica serà un procés de recollida, valoració i integració d’informació, amb la intenció de prendre decisions i poder valorar les dificultats i potencialitats per poder fer la intervenció psicopedagògica. Una part de l’avaluació que desconec i que volia conèixer és la que consta en passar les proves psicopedagògiques estandaritzades. Però serà important també, partir del supòsit que els problemes del subjecte s’expliquen no tant sols per les seves característiques, sinó també per la manera com el subjecte interacciona amb l’entorn.
El següent aspecte que tractarem en el meu pràcticum és el de planificar unes tècniques d’estudi adaptades a les necessitats d’aquests infants que els permeti avançar en els seus aprenentatges d’una manera més organitzada i planificada. Pretenc que sigui una manera de treballar dinàmica, pràctica i amb materials el més motivadors possible.
Un darrer gran objectiu a treballar serà l’assessorament a la família i molt concretament al professorat d’aquests infants per analitzar i comprendre d’una forma conceptualment fonamentada els processos d’ensenyament i aprenentatge en què participen per, a partir de l’anàlisi, explorar, dissenyar i desenvolupar propostes i formes més ajustades d’actuació docent.
Per l’elaboració d’aquest projecte parteixo d’una visió constructivista, inclusiva i sistèmica de l’avaluació i intervenció psicopedagògica, ja que tindrem en compte les relacions d’interdependència entre els diferents escenaris en què aprèn i es desenvolupen els alumnes: família, escola i comunitat.
El tema de l’avaluació psicopedagògica i diagnòstic en l’àmbit educatiu és important a l’hora de fer una intervenció psicopedagògica ja sigui des de l’escola o des de la pràctica privada (que serà el meu cas). Aquesta tasca m’interessa perquè desconec tot el procés d’avaluació extern que es fa en aquests centres i m’agradaria conèixer i analitzar la bateria de proves que es passen als alumnes que se’ls detecta necessitats educatives i veure, quina informació ens aporten per a la definició d’un cas i com s’intervé.
La problemàtica bàsica que tractarem (és possible que a mesura que avanci el pràcticum pugui veure altres casos) en un principi és el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat i en un dels casos amb una dislèxia associada al trastorn.
En parlar de subjectes del projecte i tenint en compte la fonamentació teòrica, hem de parlar dels subjectes objecte de l’avaluació i intervenció que són els dos infants, les seves famílies i els seus professors.
Pel que fa als infants es tracta d’un nen (A. X.) i una nena (M.M) diagnosticats amb TDAH pel CSMIJ i que assisteixen al centre psicopedagògic (on realitzo les pràctiques) per rebre tractament psicoeducatiu. Al llarg del pràcticum veureu les diferències (que jo ha he començat a constatar) existents entre ells.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada